Optimistické výhledy v segmentu chytrých skel

4.3.2019  //  Novinky

Agentura Credence Research zveřejnila analýzu, podle níž poptávka po tomto typu skla mezi lety 2018–2026 poroste v průměru o 17,3 % ročně. Za rok 2017 se přitom po světě prodalo chytrých skel za 3,3 miliardy USD. Jako důvody vzestupu zájmu v uvedeném období analytici jmenují čilé stavební aktivity, rostoucí výrobu automobilů a očekávané investice do rozvoje infrastruktury. Příkladem nového využívaní chytrých skel v automotive mohou být například aktivity firem Daimler (Mercedes Benz od roku 2016 využívá technologii SPD – Suspended Particle Devices, která umožňuje „přepínat“ mezi intenzitami průchodu světla) či BMW (střešní okna z chytrých skel; používá je i Daimler). Uplatnění ale tento typ skla nachází i v bílém elektru, když jihokorejská společnost LG uvedla na trh ledničky Smart InstaView s rozměrným tmavým skleněným displejem, jenž se dokáže po vnějším stimulu změnit na průhledný a odkrýt tak vnitřní obsah spotřebiče. Z geografického hlediska byla v roce 2017 hlavním trhem Evropa s 30% hodnotovým podílem (ze zemí se jednalo především o Velkou Británii, Německo, Francii a Itálii). Druhé místo patřilo Severní Americe a třetí asijsko-tichomořskému regionu. Klíčovými globálními výrobci chytrých skel jsou Asahi Glass Company Ltd, Corning Incorporated, Saint Gobain S.A., Pleotint LLC, Polytronix Inc., Ravenbrick LLC, Research Frontiers Inc., Aage electrochromics, Inc., Schott corporation, Smartglass International Ltd. a View Inc.

(podle www.glassincina.com z 16. 11. a 26. 12. 2018; pn)