The Corning Museum of Glass a Netflix

2.9.2019  //  Novinky archiv

Proslulé severoamerické sklářské muzeum spolupracovalo jako konzultant se soukromou streamovací televizí Netflix na výrobě soutěžního pořadu nazvaného Blown Away věnovaného umění foukání skla. První z deseti půlhodinových epizod měla světovou premiéru 12. července. Show představuje deset zkušených amerických sklářů, kteří mají limitovaný čas na vytvoření mistrovského díla, jež pak hodnotí odborná porota. V každém díle jeden z nich vypadne, až zůstane jen ten nejlepší. Pořadem provází Nick Uhas, hvězda kanálu Youtube s vědecko-populárním pořadem Nickipedia, stálou členkou jinak proměnné poroty je Katherine Gray, kanadská sklářská umělkyně a profesorka umění na Státní kalifornské univerzitě v San Bernardinu. V posledním díle mezi porotci zasedl i Eris Meek, senior manager tzv. Hot Glass Progams corningského muzea. Finalistům při jejich práci navíc asistovalo šest sklářů z této instituce. Vítěz soutěžního pořadu získá titul „Best in Blow“ a ceny v hodnotě 60 tisíc USD, včetně týdenního tvůrčího pobytu v corningském muzeu, v jehož rámci své umění předvede též veřejnosti.

(podle www.glassinchina.com z 21. 6. 2019; pn)